maandag 8 april 2013

Ambtenarenwerk

Ik ga de discussie over seksisme en of in een poep knijpen wel of niet mag overlaten aan de experts op het internet en gewoon even kort beschrijven wat mijn werk inhoudt dezer dagen.
Dat lijkt mij interessanter.
Ik voel mij namelijk net een ambtenaar. Zo iemand die het werk doet dat een aap ook zou kunnen doen als die juist geconditioneerd was, maar die dus niet zomaar kan vervangen worden omdat dat conditioneren nogal een investering vergt.
Ik draai aan een knopje, klik op een virtueel knopje en wacht tot een meting afgelopen is.
Die duurt gemiddeld zo'n 10 minuten.
Dat is net genoeg om een Lion en een blikje Ice Tea Green te gaan halen, maar net niet genoeg om echt nuttig werk te verrichten in de tussentijd.
Het enige wat ik dus kan doen, is rondsurfen op het internet en blogposts typen.
Zo heb ik ontdekt dat Margaret Thatcher vandaag gestorven is.
Ik ken de dame amper. Ik weet dat ze behoorlijk rechts was en niet bij iedereen even geliefd.
Een beetje zoals Hitler eigenlijk.
Toen men mij vroeger zei dat Hitler "ook goeie dingen had gedaan", was ik in de war (voor alle duidelijkheid, men bedoelde dan snelwegen aanleggen en Volkswagen bedenken).
Ik was even in de war als Hitler zelf.
Ik vond: ofwel zijde ne goeie, ofwel zijde ne slechte.
En ik denk dat iedereen onbewust wel zo denkt.
Maggie Thatcher was in mijn onderbewustzijn slecht.
En dan krijg je op internet allemaal van die mensen die het nodig vinden om de goeie dingen op te noemen die ze gedaan heeft. VERWARREND.
Daarom dat ik zou willen oproepen om een eenduidig systeem te gebruiken. We bepalen gewoon democratisch wie of wat goed of slecht is.
Dan is er geen discussie meer mogelijk.
Google zal wel een of andere online invultool kunnen maken, maar ik begin alvast met mijn lijstje. Om het typwerk te minimaliseren stel ik volgende codering voor:

1=goed
0=slecht

Hitler 0
Thatcher 0
Stalin 0
Pol Pot 0
Tafels 1
Fototoestellen 1
Schuim 1
Stront 0
Bier 1
Gras 1
Gras maaien 0
Linux 1
Vissen 1
Mollen 0
Draaimolens 1
USB 1
Duct tape 1
Platte schroevendraaiers 0
Kruisschroevendraaiers 1
Lego 1
Knex 0
Papier 1
Mes 1
Deze lijst 1
1 1
0 0
2 1
1986 1
1984 0
1992 0
2001 0
2003 1
2004 0
powermeters 1
thermometers 1
trajectcontrole 1
Amsterdam 1
Lommel 0
Het station in Lommel 0
Het aantal bankautomaten binnen een straal van 2km rond het station van Lommel 0
Muziek downloaden 1
Customs 0
Het feit dat de 'O' op mijn keyboard vlak onder de '0' staat 0
Girls in Hawaii 1
Muismatten 0
Ambtenarenwerk 0
Snoep van Kruidvat 1
Ringlings 1
Ricard 1
Bloody Mary 0 (ik ben er nog mottig van)
Matlab 1
Tektronix software 0
LEDs 1
LEDs als kerstverlichting 0
Toch nog naar Eels kunnen in Cirque Royale 1

We moeten er misschien wel een dynamisch systeem van maken want een mens kan al eens van gedacht veranderen. Maar dan hooguit 1 keer per jaar ofzo.

PS: We kunnen dit ook echt doen. Maar dan moet er iemand iets maken waar mensen zelf GOED of SLECHT kunnen aanduiden en andere items toevoegen. En waar iedereen alleen zijn eigen data kan aanpassen. En maar 1 keer mee kan doen.
Iemand?

2 opmerkingen:

  1. Schitterend, alleen snap ik niet waarom je hooguit goed keer per jaar kan meedoen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja eigenlijk...
      Een soort bijenkorf, dat moet het worden. Bzzzzzzzzzz

      Verwijderen